Kimpetra

tio små mirakel ♥

Kategori: Pinscher

Ja som jag skrev tidigare var det inte långt kvar tills valparna ville ut, och det tog knappt en timme efter att jag postade det tills jag och grannen fick åka och hämta Markus pappa på jobbet för Chiquita hade påbörjat det hela. Hon var jätteduktig genom allt och förstod vad hon skulle göra. Det var hela tio stycken valpar!!! Jisses, vilket jobb det kommer bli haha. Den sista ploppade ut helt utan förvarning när vi trodde det var över. Men det tog ungefär 2-3 timmar tills alla var ute. Vi vägde, märkte och kollade könen på dem och försökte få dem att hitta varsin spene. Även om det är en för lite (hon har fyra på ena sidan och fem på andra, knäppt). Hittills har alla överlevt och är snart inne på sitt andra dygn. Man hoppas ju på det bästa för alla. Det är så sjuuuukt söta och små så jag dör ju lite. Och så låter de massor och krälar omkring på varandra för att hitta mat. Chiquita tar jättebra hand om dem också, sån duktig mamma-hund. Fast hon måste ta det riktigt lugnt, hon och alla valparna åkte till vetrinären igår för att kolla hur det stod till med allt och det visade sig att hon fått en bristning i livmodern. Men det kommer bli bra. Idag ska jag och Markus laga mat till hela familjen, Katta och Micke kan nog behöva lite vila. Antar att de inte sovit mycket. Det kommer verkligen bli fullt upp, tio valpar fram till december. Men så himla mysigt också! Här kommer lite bilder som jag antar att ni vill se
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: