Kimpetra

9 januari

Kategori: Daily nonsense

Var ju hemma hos Amanda i måndags och träffade hennes lilla Bonnie, och Marley fick följa med. För att vara borta sådär första gången tyckte jag han var duktig. Först var han såklart pipig men det lugnade ner sig. Fast valparna tillsammans vart bara hetsigare och hetsigare haha. Först gick det bra, sen vart de sura. Marley ville brottas och Bonnie ville nafsas. Får hoppas det blir bättre med tiden, haha. Igår hade vi storstädning av rummet, sen åkte jag hem till mamma och åt med henne. Marley fick sova med oss i sängen igår, fast han somnade inte förrän efter tolv. Ovant för honom att sova här med oss. Men han sov framtill halv fem när de andra valparna vaknade. Tog ut honom på baksidan, sen försökte jag få honom att somna om. Gick bra tills någon började väsnas utanför, då vart han gnällig och sprang runt och vägrade sova. Försökte med det mesta. Så vid halv sex så fick han väl sova med de andra valparna då för "någon" stod inte ut med pipet haha, även om jag inte hade tänkt ge mig förrän han sov igen. Men bara att försöka på nytt tills han vänjer sig. Idag gick jag till Erikslund, inte shoppat på länge. Blev en del nytt. Nu sitter jag och läser om LCHF. Låter bra. Man äter mycket fett och protein, och lite kolhyderater. Behöver inte räkna några kalorier utan man kan äta sig mätt. Helt ärligt behöver jag ta tag i kost/motion. But I looooove food. Och socker. Uääh.
 
den här bilden alltså haha..
 
LCHF. Hittade en bra sida: http://www.kostdoktorn.se/lchf/ 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: