Kimpetra

nu är det vinter på riktigt

Kategori: Daily nonsense

Oj oj, vad dålig jag är. Men inte orkat ta tag i att skriva ett inlägg. Nu har 5 valpar lämnat oss. Obie, Ophelia, Oxye, Orion och Ockie. Tråkigt, men det blev lite lättare också. Finns en valp till salu kvar, Oboy. Han är ju jättego! Och det blir svårare och svårare för varje dag att tänka att han kanske ska tas ifrån oss. De har provat på att vara ute i koppel nu och lösa också, men bara korta stunder för graderna har varit nedåt -18 och nu har ju snön kommit. Igår kom det non-stop, och skapade kaos. Men jag längtade ju efter snö så nu får jag inte klaga. I måndags började jag känna mig hängig, men åkte ner på stan och fikade med Lovisa och gick lite på stan, sen när jag kom hem kände jag mig värre och på tisdagen hade jag fått feber. Har försökt ta det lugnt, men varit valpvakt också och bakat pepparkakor. Igår åkte jag till dansen, kände mig inte pigg på det egentligen (hostig, snorig och febrig) men är snart uppvisning så jag kände att jag behövde kolla på vad vi gjorde och så tog vi en gruppbild. Idag tänkte jag bara ta det lugnt och det har jag väl gjort också. Får se om det blir något jobb imorgon, vill inte gärna förlora pengar men min hälsa är viktigare. Såg förresten när jag satt vid en annan dator att typsnittet på bloggen var helt annorlunda och fult i den webbläsaren, undrar hur ni ser det?
 
Sååå god cheesecake och chai
 
och så Marley! i sina vinterkläder

Kommentarer


Kommentera inlägget här: